16. června 2015

147) S panděrem za strojem

Tak už usedám za stroj jedině se svým zůstavším panděrkem. Lucinka bývá občas tak extra hodná, že mě nechá něco menšího ušít, takže šátek už není při šicím rituálu nutností. I tak si jej ale rády navážeme a tulíme se.

Minulý měsíc se mi ale podařilo ušít na můj vkus docela "veledílo", když Lucinka delší dobu spala. Už dlouho jsem chtěla zkusit vlaječky, ale nebylo pro koho. Ovšem hračky, které bylo potřeba na něco nad postýlkou umístit, si samy řekly. A tak v hlavě uzrál nápad na ušití vlaječkového "řetízku", vyloženě nad dětsku postýlku, ale nakonec se z něho vyklubal "řetěz" nad dětskou a i manželskou postýlkou, zasahujíc ještě kus nad pracovní stůl, zabírajíc tak od oka 3/4 délky naší ložnice. Nešlo prostě přestat, nacházela jsem tolik zbytků tolika hezkých látek... Ještě tuhle a tamtu... A ještě musím vyzkoušet tu novou zvířecí... A mně se líbí a Lucince snad taky a tatínek už si na náš cirkus zvykl. Hlavně, že hračky visí a můžeme si hrát.


Další "veledílo" vzniklo předevčírem, včera jsem ještě doupravovala, protože se mi nelíbilo rozložení stužek a obdelníkový tvar díla. Opět potřebný šicí počin - spinkáček, muchláček, slintáček, barevňáček, muchlák a fufík ... a jak mu říkáte Vy? Schválně, uděláme si v komentících anketu pro pojmenování dětských muchláků a v neděli někoho vylosuji a pošlu drobnost pro radost.


Zadní strana, jak jinak ... Painkovatě ptáčková.


Už předevčírem, když jsem ho malé ukazovala, tak jí to sice moc "neřeklo", ale za chvilku, když jsem na ni mrkla, se už muchlala s heboučkou stranou minky, a to byl ten nejlepší pocit na světě. Že se někomu tak malému líbí něco, co jsem já ušila. Časem snad ocení i barevnost a množství stužek... přece jen to není zrovna levná záležitost takové stužky ;o)

A jinak jsem sama jsem zvědavá, co bude "potřeba" ušít příště ... Potřebovala bych fakt bezednou tašku na "výlety", když bereme jen autosedačku, např. k doktorům ;o) 

A aby příspěvek nebyl jen šicí, tak musím na malou prásknout, že si už povídá, kouká se rozumně a směje (no spíš se vážně "tlemí") na svět, začaly ji zajímat ručičky (jsou zřejmě extra chutné) a sem tam se jí už podaří i korigovaně do nich něco chytit, nebo si s něčím pohrát (aspoň osahat a zjistit, kde to šustí nebo cinká).

A jinak obě "látkujeme" - tohle asi není moc překvapující informace, ale látkujeme plenkově. Takže skládáme a žehlíme novosklad a baví nás to. Navíc látkujeme opravdu stylově. Prostě jedeme od mala v látkách, snad nám to vydrží.


A s touhle bombou na konec se loučíme.

8 komentářů:

  1. V látkování držím palec, náš vnouček látkuje o stošest. Má jenom látkovky - většinou vše v jednom a naprostá spokojenost. A vůbec mají i podložku látkovou i ubrousky látkové .... :-) kromě muchláčku ještě Románek miluje od malička kouličku se stužkama... Mám ji na blogu, kdybys chtěla nakouknout. Zdravím, ať rostete, pa Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, zlato! Tak to seš frajerka, že látkujete, to klobouk dolů!!! Já jsem občas ráda, že stihnu naplnit pračku a pak to vrazit do sušičky, mít ještě várky plínek navíc - no - asi bych si zvykla, kdybych musela ;-)
    Jinak té věci se stužkama neříkáme nijak - taky jsem šila, a Juli to ABSOLUTNĚ nezajímalo a nezajímá...
    Tož papa a těším se na fotky, jak jste hezké vy dvě, ne jen šicí výtvory :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,já šila přímo na spaní bez stužek a u nás nejoblíbenější věc bez toho neusne a říkáme mu muchlín.A látkovala jsem chvilku a pak to nějak časem zabalila.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Pavli, jen tak dál, v šití i psaní, pokaždé mi zvedneš náladu... :o) Janča Z.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsi šikulka Pavli, látkové pleny jsou supr. To nevím, který "chytrák" vymyslel jednorázové, ale tipla bych, že to byl chlap.-))))

    OdpovědětVymazat
  6. Ja som používala iba klasické látkové plienky, neviem si to vynachváliť, deti sa obe pýtali na nočník ešte nemali ani pol roka, doporučujem a držím palce obom :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Pavli, díky za další krásný příspěvěk, látkovat se chystám také, dnes jsem vyžehlila dvě obr kupy miminkovského prádla a plen(klasických čtvercovek) zkoušela jsem si i ušít látkovky dle návodu z netu, ale pak přišla zahrádka a další povinnosti a stroj čeká. Do porodu zbývá 6 týdnů a času se mi zdá nějak málo, sil ještě méně, dcerky pomáhají a těší se na miminko, práci kolem miminka si rozdělily tak, že mi zbývá pouze kojení :-)) ale doufám, že mě k miminku pustí víc ;-)
    Vlaječky i muchláček jsou krásné. Tvému muchláčku usínáčku bych řekla barevňáček, je nádherně barevný.
    Krásný čas, užívej každou chviličku s Lucinkou.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Pavli, souhlasím s Ajkou. ;-) My jiné plenky neznali... Šitíčko máš moc pěkné a tvému barevnému "veledílu" bych říkala "mazlík". :-) Moc ti to na fotečce s Lucinkou sluší. Užívejte se navzájem. Pa, pa. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zanechání Vašeho komentáře, budu se těšit zase příště.