20. června 2012

40) Modrá je dobrá

... a navíc je to moje nejoblíbenější barva. Provází mě už hoooodně dlouho a zatím mě neomrzela. Spíš k ní přibyly různé odstíny, jako např. tyrkysová, petrolejová, a přidružily se další barvy mající něco společného s modrou, jako např. zelenkavá, fialková ...

Když tak nad tím přemýšlím, hodně důležitých věcí v mém životě bylo modrých. Měly jsme se sestrou modrej pokojíček (dřív to bývala ložnice a mamka kdysi měla taky ráda modrou), koupelna v našem bytě bývala modrá, moje panenky měly modré šaty, když se kupoval plyšák, musel být modrej, milovala jsem Šmouly ... Trochu magor, no.

Dokonce i můj protějšek byl dřív těžce na modrou, kd\yž jsem ho poznala (že bych si ho právě proto podvědomě vybrala???).

I nyní mám ložnici modrou a vlastně jí to zřejmě zůstane, pokud nepůjdu do chladnějšího zelenomodrého odstínu. Dílna bude 1.000% modrá. Pro mě zkrátka modrá je opravdu dobrá.

Chtělo by to už nějaký obrázky, co?

Ušila jsem si povlak na polštářek na houpajdu, která dřív sloužila na chatě. Chata už není, ale zato mám svoji mini zahrádku a na ní opět houpačku. Nezbytná pomůcka při poobědové siestě. Chyběl polštářek pod paličku, bez kterýho neusnu. Tak jsem zkusila teda ty větrníky, mlýny, či co, ale přiznávám, že jsem šila bez návodu. Zopakovala jsem si lem na polštářku. Podušky na houpačce ušité už dříve, to jsem vlastně ještě ani "nešila" :o)


Na začátku roku jsem se pustila do krabice podle Bellet. Osud tomu chtěl, že došita byla teprve nedávno. U mě půlroční a víceroční projekty nejsou bohužel výjimkou.

Ušita z látek mému srdéčku milých. S rvaním penefolu (tu "správnou" výztuhu - ono je totiž diskutabilní, co je ta "správná" výztuha - jsem doma neměla a nechtělo se mi čekat než bych objednala, zaplatila, došla by poštou ..., ale nakonec by to čekání bylo tím nejkratším obdobím v životě této krabky) do tělíčka mi pomáhaly i mužské ruce, chtělo to sílu.

Drží krásně tvar, ale dalo nám to zabrat. Na víku za ucho navázaná cedulička, kam lze vložit papírek s nápisem, co se bude v krabici skrývat. Vnitřek prošit po proužcích, použit vatelín a jak jsem tenkrát slíbila, vyzkoušela jsem Leniččin (http://www.nej-sici-stroje.cz/) vzor pro quiltování - srdíčka, ovšem za pomoci vyšívacího stroje, na "samoquiltování" zatím moc nejsem, ňák mi to nejde.




A přišla na řadu menší sestřička. Etue, nebo jakási krabička na zip. Není už tak pevná, ničemu to nevadí, najdeme v ní ronopast. Inspirována střihem na kosmetickou taštičku dle Bellet, střih vlastní.




Vnitřek zatím bez šikmých proužků, ale obnitkovanej - zkoušela jsem novej overlock a vážně váhám, zda už jí to tak nezůstane, se mi ty šikmý proužky nechtěj... Víko i dno prošito dlooouhým stehem, víko ozdobeno ceduličkou se slonkem.



5 komentářů:

  1. Pai, to je úplně úžasný!!!! Nádhera!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Pavlínko, já od těch Tvých nových věciček nemůžu odtrhnout oči... to je taková krása!!! Tak doufám, že nožka bude lepší a lepší a budeš moct tvořit víc a víc! Pa, Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Pavli je to naprosto úžasné. A ty srdíčka ve víku - hned jsem si všimla - mám vždycky radost, když to někdo použije :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jejda Painko! Ty teda jedeš!! To je nádherné, úžasné, propracované... Fakt bomba!
    A foukám na bebí...

    OdpovědětVymazat
  5. Áaaaaaaaach aaaach aaaach aaach aach ach :o) No pohladí oči i duši. Krása Páji :o)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za zanechání Vašeho komentáře, budu se těšit zase příště.